Monday, January 4, 2010

1ST DAY PRACTICAL




TEMPAT : a-zum lock & fittings sdn. bhd.
JAM : 8.00 a.m
HARI : isnin bersamaan 4hb januari 2010




aktiviti pertama :
8.00 pagi

_ m e n a r i _

.dkat dataran kilang ni tetiap ari isnin ade wat menari.
.pas menari lak ade buat lawan kata moto yg best antara dprtmnt.
.pastu lak bg adiah utk sape yg pnya birthday.
^__^ seronok masa nih.




aktiviti kedua : 8.15 pagi

_ daftar masuk practical _

.pegi pada HR dgn ADMIN dprtmnt.
.isi form utk gaji smua.
.pastu lak amoi dkat HR tu bw aku pi round kilang.
.sampai lah ke tempat aku ditempatkn.




story bermula disini ---->

masa memula aku pun mengexpect kan yg aku ditempatkan di R&D.
sekali tidak sama skali.aku duk dlm tu stakat pkai comp sbb comp rosak.
huhu~rupe2 nya aku ditempatkan di AUTOMOTION punya tmpt.
mmg aku trkejut besolah.dia ltak aku dkat engineer punya.
aku ni mana ade amik engineering pior punyer.
blur gak otak aku pk.aku terima lah ajer.
nama pon practical mana blh komen byk2.
then start lah jumpa supervisor aku sama engineer disana.
huhu.aku xtau lak kije nya mncabar.
nama pon ditempatkn kawasan AUTOMOTION.
pandai2 lah mau idop wani.
so start sini aku dh kena stdy balik SOLIDWORK+MASTERCAM.
then pnambahan lagi lah.
aku kena usaha stdy autocad yg aku xpnh stdy.
walaupon org ckp ia snang dari solid dgn master.
kalo xde stdy pon masak gak nk buat.
sbb aku xstdy autocad ni krn kat U aku amik olskel.
kiteorg main drawing atas board lah.atas paper.
xde pakai comp nih.pastu truslah pada solid.
kndian pada mastercam lak.ades.apakah.
dugaan dan cabcarn ini.huhuhu.
paling xboley blah kena cari part yg ilang dlm folder comp.
mahu xpning kpala.bapa ghamai kot folder nya.
pastu nk kasi kemas balik spaya snang nnt nk bentuk part.
senang nnt if nak tgok part apa yg digunakan.
huhu.
dugaan oh dugaan.
itu baru 1st day practical.dh mcm2 erk.
mudah2an allah permudahkan kije ku ini.
amin ya rabbal alamin. =)


.jam 6.00 petang aku pulang lah.
.ayah ku yg dtg jemput aku pulang ^__^





7 comments:

  1. woooooooooooo

    besh weh praktikal nih

    syg aku nye course xde praktikal

    ReplyDelete
  2. followw new blog, change alredady, www.nurulatiqahabdulhadi.blogspot.com. tq :)

    ReplyDelete
  3. abe long.
    jomlah join wani punya corse.

    tyqaa.
    already follow =)

    ReplyDelete
  4. erm tempat nie , sepatutnya zik praktikal company nie masa tahun lepas.. tapi masa tuh tengah krisis , tngah buang pekerjam nak cut kos... so dia bagi surat tak bole nak praktikal (lagi seminggu nak start prac)... jadinya zik praktikal kat tempat lain... erm... rasanya secretary tuh nama dua swie.. entah la..zik lupa la...

    ReplyDelete
  5. betol zikr.
    dpt bahagian mana time tuh?

    ReplyDelete